Επιχειρηματικός όρος (που δεν έχει βέβαια σχέση με την προστιθέμενη αξία του φόρου ΦΠΑ )και δηλώνει την επιπλέον αξία που λαμβάνει ένα προϊόν ενώ δεν επηρεάζεται η τιμή του.
Μια φράση που τελικά σημαίνει πολλά στα Αγγλικά , αλλά τελικά δεν σημαίνει απολύτως στα Ελληνικά.
Σκεφτόμουν σήμερα πως παράδειγμα Added Value αξίας που βιάζεται παρα φύσιν στην Ελλάδα είναι το RDS των Ραδιοφωνικώνσταθμών.
Να θυμηθούμε τι βλέπουμε συνήθως σε ένα Ελληνικό RDS?
- Την ώρα και την ημερομηνία , λες και δεν έχουμε ήδη άλλα δυο ρολόγια στο αυτοκινητο , ένα του ίδιου του αυτοκινήτου και άλλο ένα του ραδιοσυστήματος.
- Το τηλέφωνο του σταθμού , λες και μας είναι τόσο απαραίτητο να τους τηλεφωνούμε κάθε τρεις και λίγο.
- Το διαφημιστικό σλόγκαν του σταθμού σε άψογα γκρίκλις ( Mitsos Fm - Epanastasi sta FM )
Απότέλεσμα είναι το RDS να είναι στην Ελλάδα ένα μικρής σημασίας ανόητο μαραφετάκι στο αυτοκίνητο.
Αλλά :
Σε μια σοβαρή χώρα, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί κάθονται σε κοινό τραπέζι και ενεργοποιούν από κοινού τις EON δυνατότητες του RDS .Tα κουμπιά POP-ROCK-JAZZ-NEWS του ραδιοφώνου δέκτη σας ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ μιας και κάθε σταθμός "ταμπελάρει" ΣΩΣΤΑ τον εαυτό του.
Ο Έλλην ραδιοφωνατζής τα ενεργοποιεί ΟΛΑ (και δεν παίζει τίποτα) "για να μην χάσει κανένα πελάτηότι μουσικό γούστο και να δηλώνει"
Σε μια σοβαρή χώρα, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ενεργοποιούν από κοινού την TRAFFIC δυνατότητα. Έτσι όταν ένας ραδιοφωνικός σταθμός μεταδίδει πληροφορίες για κίνηση στους δρόμους οι δέκτες με ενεργοποιημένοτο TRAFFIC συντονίζονται εκεί για όσο μεταδίδεται η πληροφορία.
Ο Έλλην ραδιοφωνατζής δεν το ενεργοποιεί "για μην δίνει με τα ίδια του τα χέρια πελάτες στον διπλανό ραδιοφωνατζή"
Σε μια σοβαρή χώρα, το κείμενο του RDS μεταδίδει τον καιρό, το τίτλο του τραγουδιού, ακόμα και συμπυκωμένες Ειδήσεις (υπάρχει μάλιστα και η ειδικότητα "Αρχισυντάκτης RDS"!)
Ο Έλλην ραδιοφωνατζής.... εεε είπαμε! Έχει σε κείμενο το τηλέφωνο του σταθμού..Στην πιο χλιδάτη περίπτωση θα έχει μεν τίτλους τραγουδιών αλλά ενδιάμεσα θα ρίχνει καμιά τριανταριά φορές το όνομα του σταθμού μην τυχόν το ξεχάσουμε!!
Θα μου πείτε , γιατί ο Έλλην επιχειρηματίας να κάνει όλα αυτά που κάνουν οι ξένοι, αφού δεν θα του "φέρουν" παραπάνω λεφτά?
Αυτό όμως είναι ακριβώς είναι το Added Value.
Το κερασάκι στην τούρτα , που ΔΕΝ ζήτησες, ο ζαχαροπλάστης ΔΕΝ ήταν υποχρεωμένος να σου βάλει, αλλά επειδή ακριβώς το έβαλε , γιαυτό και θα ξαναγοράσεις από τον ίδιο, σεβόμενος την συνολική ποιότητα και την επιπλέον πολυτέλεια.
Added Value. Γιαυτό δεν είμασθε Ευρωπαίοι...
4 σχόλια:
Πολύ σωστό κείμενο. Πολύ χαρακτηριστιό παράδειγμα, ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα βέβαια που υπάρχουν, αλλά πάντως αρκετά κατατοποιστικό για να σε καταλάβει κανείς πλήρως.
Και για πολλά άλλα δεν είμαστε Ευρωπαίοι, βέβαια, αλλά ναι, αυτό το added value που λείπει από την ελληνική νοοτροπία σε κάθε έκφανσή της είναι όντως από τα σημαντικότερα...
Σωστά jason , υπάρχουν και χιλιάδες άλλα παραδείγματα..διάλεξα ένα στην τύχη σχεδόν . Είναι μικρό , είναι ασήμαντο , υπάρχουν και άλλα καλύτερα αλλά όλα μαζί συνθέτουν ένα παζλ που γράφει με μεγάλα μαυρά γράμματα σε άσπρο φόντο
WE DONT CARE . PERIOD.
ΖΗΤΩ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
AZRAEL>>
Μπορεί να είναι "μικρό και ασήμαντο" ζήτημα όπως γράφεις, αλλά έχεις 1000 δίκια όταν λες πόσο ενδεικτικό είναι της σκυλάδικης νοοτροπίας των σταθμών και των αφεντικών τους.
Δεν ήξερα τίποτα για το rds...
Aπίστευτο μου φαίνεται τώρα.
Κάθε φορά που βγαίνω από το φέρρυ-μποτ στην Πάτρα, το πρώτο που μού κάνει εντύπωση είναι ότι αισθάνομαι αβοήθητος στο υπόλοιπο ταξίδι μου, αφού τις πληροφορίες για το δρόμο αντικαθιστούν οι διαφημίσεις για σαλονάκια και σκρίνια ή για ψητοπωλεία της "εθνικής".
Αλλά μη μού πεις, πατεντιάρης λαός οι Ελληνες!
Δημοσίευση σχολίου